Е-транспорт | Новая опасность. Как спасти пешеходов от самокатов, а их владельцев – от колес автомобилей


Опубликованно 19.06.2021 16:20

Е-транспорт |
Новая опасность. Как спасти пешеходов от самокатов, а их владельцев – от колес автомобилей

Eлeктрoсaмoкaти, мoнoкoлeсa, сaмoкaти, рoлики, гірo- тa лoнгбoрди стрімкo зaвoйoвують укрaїнські містa, oсoбливo в тeплу пoру рoку. Втім, дo цьoгo виявились нe гoтoві aні інфрaструктурa, aні зaкoнoдaвствo, aні суспільствo.

Пeрсoнaльний трaнспoрт в Укрaїні дoсі пeрeбувaє пoзa прaвoвим пoлeм. І цe спричиняє чимaлo прoблeм: влaсники сaмoкaтів чи іншиx видів трaнспoрту гaсaють трoтуaрaми і чaсoм збивaють пішoxoдів; якщo ж вoни виxoдять нa дoрoгу, ризикують бути збитими сaмі, oскільки тaм їx нe дужe рaді бaчити вoдії aвтo. Як oфoрмлювaти тaкі Происшествие тa стрaxувaти свoє життя вoднoчaс – нeзрoзумілo.  

У Вeрxoвній Рaді лeжить зaкoнoпрoєкт, який мaє врeгулювaти прaвилa пeрeсувaння мoбільним трaнспoртoм. Aлe пoки йoгo нeмa, кoжeн визнaчaє прaвилa нa свій рoзсуд.  

Дeякі укрaїнські містa, як oт Львів, Oдeсa тa Київ взялись сaмoтужки рeгулювaти прoблeму, пoки у зaкoнoдaвстві існує юридичний вaкуум.  

Укрaїні вкрaй пoтрібнa суспільнa дискусія нa тeму лeгкoгo пeрсoнaльнoгo трaнспoрту. гoтoвa її рoзпoчaти.  

Ми зібрaли п'ять думoк, як вирішити цю прoблeму.

Юлія Климeнкo – пeршa зaступниця гoлoви кoмітeту Вeрxoвнoї Рaди з питaнь трaнспoрту тa інфрaструктури

Зaкoнoпрoєкт [№ 3023 прo лeгaлізaцію тaкиx видів трaнспoрту] рoзрoблeний щe у 2019 рoці, кoли кількість кoристувaчів лeгкoгo пeрсoнaльнoгo трaнспoру (ЛПТ) нe булa тaкoю висoкoю. Aлe кoрoнaкризa тa відсутність нoрмaльнoгo грoмaдськoгo трaнспoрту фaктичнo пeрeсaдилa бaгaтьox людeй нa пeрсoнaльний eлeктрoтрaнспoрт. Зaрaз вжe нeмoжливo ігнoрувaти ситуaцію – oскільки в ниx нeмaє юридичнoгo статусу, а кількість Происшествие стрімко зростає. Так, останні п’ять місяців трапилося понад 500 Происшествие за участю, як пишуть, велосипедистів, але я думаю, що серед них також користувачі персонального електротранспорту. 54 людини в Україні загинуло. Навіть не переводя дыхания, коли відбувається ДТП за участю водія персонального електротранспорту, поліція невыгодный знає, як його трактувати: у одних справах він –   пішохід, в інших – трековик.  

У вересні законопроєкт пройшов перше читання, одним махом перебуває у транспортному комітеті – вже надійшло близько 80 правок. Основні з них стосуються питання, чи випускати користувачів легкого персонального транспорту нате тротуари та пішохідні зони, і якщо манером) – то на якій швидкості. Щодо цього точиться основна дискусія, і єдиної думки немає. Друга спірна дело: чи потрібно одягати шоломи.  

Безумовно, найкращий варіант – це будувати велодоріжки, якими зможуть рухатись і велосипеди, і ЛПТ. Але вдалеке не всі дороги для цього пристосовані. Ми обмежені інфраструктурою, архітектурою, яка почасту нам дісталася ще з радянських часів, по того ж, не всі міста у найближчі роки зможуть інвестувати у велоінфраструктуру – коронавірус, получай жаль,   змінив   пріоритети. Тому є ідея зробити національно велостратегію разве стратегію мікромобільності, і виділити на це кошти нате національному рівні.  

Підкомітет вже більш-менш визначився з правками, але ми, мабуть, ще візьмемо якийсь период-аут, щоб обговорити все зі спільнотами, сиречь, найімовірніше, голосування в цілому буде вже восени.  

Законопроєкт №3023 покликаний визначити нову категорію учасників дорожнього руху – користувачі персонального легкого електротранспорту та простір пользу кого їхнього руху. Згідно з ним, ветром подбитый персональний транспорт ? це транспортні засоби, які використовуються про перевезення людини та мають вагу задолго. Ant. с 50 кг.

Окрім самокатів, як електричних, приближенно і звичайних, до ЛПТ зараховують понад 12 найменувань гаджетів: зокрема сегвеї, моноколеса, коньки та електроролики, гіроскутери, гіроборди тощо.

Указивка пропонує надати водіям таких засобів либерум вето їздити велосипедними доріжками або краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям.

Додатково законопроєкт передбачає, що користувачі персонального легкого електротранспорту під минута руху у темний час доби та в умовах недостатньої видимості повинні мати увімкнену фару і виділити себя за допомогою світловідбивних елементів.

Крім того, депутати пропонують заборонити користувачам легкого персонального транспорту перевозити пасажирів, користуватися мобільним телефоном, тримаючи його в руці, та керувати ЛПТ у стані алкогольного, наркотичного аль іншого сп’яніння.  

Водночас мінімальний вік, який дозволяє людині користуватися ЛПТ, а також максимальну дозволену швидкість, з якою дозволено рухатися, законотворці малограмотный передбачили.  

Відповідальність за порушення користувачами електротранспорту правил дорожнього руху передбачена змінами давно Кодексу України про адмінпорушення.  

Столбцы пройшов перше читання у Верховній Раді 9 вересня 2020 року.

 

Тревожить Потічний – екскерівник сервісів Bolt, експерт ринку

Попит сверху прокат електросамокатів росте щомісяця впродовж року, і цей тренд продовжуватиметься ще принаймні рік-двойка. Бізнес швидко реагує на бревно попиту і   відкриває нові   прокатні сервіси у всій країні.

Безумовно питання регуляції та інфраструктури повністю провалене законодавцями та багатьма міськими владами. Возьми мою думку, місце електросамоката – лише получи спеціально обладнаній доріжці, якщо таких достатньо в місті.

Однак у Києві, наприклад, відповідальні вслед за це чиновники декларують неспроможність швидко розв'язувати питання розбудови необхідної інфраструктури.

Тому, получи мій погляд, план може бути лише таким:

1. Усвідомити, що технічний прогрес і далі энергично змінюватиме наше життя, а нам варто вчитись його приймати та ефективно вбудовувати в свій побут та бізнес.

2. Верховній Раді якнайшвидше прийняти закони в (видах опису персонального електротранспорту.

3. Міським адміністраціям якнайшвидше розбудувати інфраструктуру (принаймні кілька тисяч кілометрів доріжок нате прикладі Києва).

4. Примушувати користувачів самокатів виїжджати для дороги – злочин. Люди не захочуть помирати під колесами, які б закони невыгодный ухвалювали.

5. Щоб гарантувати більше безпеки у взаємодії пішохід-велосипед, проводити активні інформаційні кампанії относительно безпеку користування.

Це складний тракт для держави і, звісно, простіше забороняти/скасовувати/штрафувати, аніж шукати сучасні державницькі рішення ради сучасних вимог суспільства.  

Тому, важливо сформувати активну спільноту, щоб будувати діалог з чиновниками, обстоювати компетенция містян та допомагати вбудовувати нові технології в щоденне життя міст. Наявність таких структур – важливий елемент у побудові тої безпечної та сучасної країни, у якій нам если комфортно жити.

 

Анна Даниленко – крыша ГО "Велодень в Києві", голова оргкомітету акції Всеукраїнський велодень у Києві

Новий транспорт з'являється у всіх містах світу, і всі зіштовхуються з проблемою, що з цим робити. У багатьох з них є велосипедна інфраструктура, однак у нас вона безвыгодный розвивається. Від початку інфраструктурного проєкту после часу його реалізації минає три роки, це гра в довгу. А персональний транспорт вже є в наших вулицях.    

Тому ми пропонуємо вже залпом використовувати концепцію швидкісних зон, яка може врегулювати це питання, поки в нас немає інфраструктури у найближчі 5-7 років.   Тобто если ти на тротуарі і є принаймні ймовірність появи пішохода, швидкість має бути безпечною, щоб встигнути зреагувати – безлюдный (=малолюдный) більше ніж 10 км/година. Тротуаром також зазвичай користуються власники самокатів, літні люд на електрокарах, діти, частина ролерів і скейтерів. Але якщо здатен тримати швидкість потоку (держи велодоріжці –   15-25 км/год) можна скористатися нею. Якщо райдер досвідчений, ведь він може рухатись дорогою получи и распишись правах велосипедиста, позначаючи маневри получи дорозі та себе світлом у темний миг доби.

Також у деяких містах (попередньо це обговорюється з міськрадою Києва) ми йдемо перед того, щоб дещо обмежувати швидкість прокатних самокатів, особливо, -де є багато людей, щоб наїздів получи пішоходів траплялося менше.  

Дмитро Білоцерковець, співголова фракції партії "Директ" та радник мера Києва Віталія Имя  

Зараз використання самокатів знаходиться в "сліпій зоні". Верховна Радка має всі передумови для врегулювання цієї прогалини, але відверто бездіє.   У вересні 2020-го законопроєкт   №3023   був ухвалений в першому читанні, однак досі вплоть до другого читання справа не дійшла.

Поки штаты відмовляється брати на себе відповідальність, влада Києва з 2020 року шукає та пропонує шляхи врегулювання цієї проблеми. Міська влада веде перемовини з компаніями-організаторами прокату електросамокатів получай вулицях Києва. Мова про загальне обмеження швидкості, програмне обмеження швидкості в пішохідних зонах, затвердження списку визначних точок старту самокатів, страхування користувачів тощо.

Своєю чергою Київ готовий піти назустріч бізнесу та утриматися від заходів адміністративного характеру. Наразі, в період пандемії, необхідно особливо динамично розвивати культуру малої мобільності получи вулицях столиці. Меморандум про взаємодію готовий та если запропонований до підпису учасникам ринку найближчим между прочим.

 

 

Олександр Полунін – моноколесник, співкоординатор спільноти легкого персонального транспорту  

 

Нам довелося виробити власну схему, як безпечно переміщуватися вулицями міста. Бери всі пропозиції про заборону та обмеження руху ЛПТ наша спільнота реагувала болісно, особливо ради обмеження потужності персонального транспорту. Річ у тому, що потужність – це неважный (=маловажный) завжди погано, скажімо для моноколесників чи гіроскутеристів – це малограмотный про швидкість, а про стабільність переміщення, адже частина потужності йде получи підтримку балансу.  

Також загалом стикаємось із негативом від людей: частина суспільства ще малограмотный розуміє, що це, частина – вже темпераментно користується.   

Ми – не прибічники того, щоб у законодавстві чітко розділяти моноколесо, гіроскутери, самокати тощо. Кращим варіантом є об’єднати їх в одну велику групу из-за масою та прописати правила поведінки на неї в окремих зонах, скажімо, возьми тротуарах, на велодоріжках, дорогах тощо.  

Також исполнение) нас важливо мати вибір, -де саме рухатися. Аби невпевнені користувачі могли рухатися тротуаром, а досвідчені – могли виїжджати держи дорогу. Проте, доки немає велодоріжок, під время руху тротуаром важливо надавати пріоритет пішоходам та невыгодный лякати їх.

Уляна Букатюк
журналист , раздел Бизнес Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Напишите нам самокаты моноколеса моноколеса транспортабельный транспорт

banner14

Категория: Обо всем